В жегата на Маями Ред Бул ще са на върха
Футбол Футбол
Баскетбол Баскетбол
Тенис Тенис
Други спортове Други спортове

ФОРМУЛА 1: В жегата на Маями Ред Бул ще са на върха

Победа за Верстапен, място в десетката за Хюлкенберг, проблеми за Макларън

02 май 2024 | Новини | от Здравко Чернев | минути време за четене |
В жегата на Маями Ред Бул ще са на върха

Гран При на Маями и последната спирка на Формула 1 преди сезонът да стъпи в Европа за първи път през този сезон. За трета поредна година Слънчевият щат приема кервана и очакванията са състезанието да е истинският лакмус доколко популярна е всъщност надпреварата в САЩ.

През 2022 г. и 2023 г. любопитството към формулата отвъд океана бе огромно и всякакви знайни и недотам знайни звезди се изсипваха да се снимат с пилотите. Сега интересът се очаква да не е толкова голям, което ще покаже дали Ф1 изобщо има фенове в САЩ.

На фона на това, едно интересно и изпълнено с изпреварвания състезание ще е от огромна полза. В предишните два случая Макс Верстапен грабна победата след дуел с Шарл Льоклер (2022) и пробивайки си път през колоната (2023), но изводът от всичко това е, че „червените бикове“ са непобедими, а сякаш от скука си създаваха сами проблеми, които да решават.

Проблеми има и в момента. Главният конструктор Ейдриън Нюи договори по-ранното си напускане (с предполагаема дестинация Ферари). Според мнозина това е първата плочка от доминото на разпада в Ред Бул, но за момента по трасетата трудно някой може да ги спре. А това в Маями, с дългите си прави и високи температури (прогнозата е за над 35 на слънце през целия уикенд) е точно по тяхна поръчка.

Макс Верстапен спечели четири от петте старта до момента, както и спринтът в Китай. И като двукратен победител в Маями е трудно да бъде определен друг като фаворит №1 за крайната победа.

Сред останалите в колоната едва ли ще остане незабелязано присъствието на Ландо Норис. С два подиума в последните три старта, пилотът на Макларън е пети в генералното подреждане и с най-предно класираният британец изобщо. Но трасето в Маями не е точно по вкуса на тима. Двата подиума на Норис дойдоха на писти с ударение върху настройките на предницата и леко спънати. При дългите прави във Флорида, не се очаква Макларън да са толкова конкурентноспособни. По тази причина „Двата болида на „Макларън“ да завършат в Топ 6 – Не“ за 1.72 изглежда за предпочитане като избор.

Нико Хюлкенберг от друга страна се специализира в кражбите на последните налични точки. С едно девето и две десети места, при това на разнообразни като профил трасета и в различни атмосферни условия. „Хаас“ може и да не разполагат с най-надеждния болид, но пък на тяхна земя провидението ги пази.

СНИМКИ: IMAGO

Тагове
Здравко Чернев

Здравко Чернев

Заслужил автор. Дългогодишен спортен журналист, който е в състояние да декламира статистики, състави, резултати и постижения дори и на сън. Безспорен експерт по футбол, тенис, баскетбол и редица американски спортове, а даже и някои австралийски. Всъщност няма спорт, който да му е напълно чужд, но абсолютно никога, при никакви обстоятелства и за нищо на света не би писал за хокей на лед. Причините за това са дълбоко пазена тайна, но се смята, че са основателни.

Здравко Чернев

Здравко Чернев

Заслужил автор. Дългогодишен спортен журналист, който е в състояние да декламира статистики, състави, резултати и постижения дори и на сън. Безспорен експерт по футбол, тенис, баскетбол и редица американски спортове, а даже и някои австралийски. Всъщност няма спорт, който да му е напълно чужд, но абсолютно никога, при никакви обстоятелства и за нищо на света не би писал за хокей на лед. Причините за това са дълбоко пазена тайна, но се смята, че са основателни.